Ar reikia gerti treniruotės metu?

Gruodžio 12, 2014

Treniruotės metu reikia gerti.

Treniruotės metu labai svarbu nepamiršti gerti. Netekus 2% skysčių treniruotė tampa vangi ir neefektinga. Nesiorentuokite į troškulį, nes intensyvios treniruotės slopiną troškulio receptorius, tuo metu kai norėsite gerti jūsų kūnas bus dehidratuotas. Be to, su amžiumi, troškulio jutikliai praranda jautrumą. Suaugusiems reikia gerti vandenį, nes jie turi gerti, o ne todėl, kad jie nori.

 

Jei pastebėjote hidratacijos simptomus (du ar daugiau vienu metu):

troškulys, burnos džiūvima,s sausos arba sutrūkinėjusios lūpos, galvos svaigimas, nuovargis, galvos skausmas, dirglumas, apetito stoka, Nedelsiant pradėkite gerti vandenį ir sustabdykite treniruotę kelioms minutėms, kol simptomai praeis.

 

SKYSČIŲ VARTOJIMO RĖŽIMAS: prieš treniruotę išgerkite stiklinę vandens ir treniruotės metu gerkite po šiek tiek kas 15-20 minučių. Kiek turite išgerti priklauso nuo prakaito kiekio. Jūs turite pasirūpinti hidrataciją ir net organizmo superhidrataciją fizinio krūvio metu.

 

Jeigu treniruotė trunka ilgiau negu 1 valandą, patartina vartoti specialius sportinius gėrimus. Su cukrumi iš jų turėtu patekti apie 30-60 gr. per valandą anglevandenių. Daugiau negu 60 gramų angliavandenių organizmas neįsisavins, o treniruotės našumas gali sumažėti. Gerti koloringus gėrimus vertėtu mažais kiekiais, gurkšnojant kas 10 minučių. Tokių gėrimų sudėtyje yra naudingi elektrolitai (druskos), kurios prarandame per prakaitą ir šlapimą.

 

Treniruotės metu, taip pat galite gerti vaisių sultys, pageidautina šviežiai spaustų, o ne pirktų parduotuvėje. Geriausios sultys yra šviežiai spaustų apelsinų sultys atskiestos vandeniu santykiu 1:1.