Kaip pradėti sportuoti, neploninant piniginės? 1 dalis. Bėgimas ir gatvės gimnastika

Liepos 12, 2014

Labai dažnai susimastau, kodėl jaunimas nesportuoja? Vieni tingi, kitiems sportuoti per brangu. Deja, bet Lietuvoje beveik nebeliko nemokamų užsiėmimų, kažkodėl žmonių sveikata nebėra valstybės prioritetas. Kai buvau dar visai mažas mokykloje prieš pamokas darydavom trumpą mankštą, mokyklos stadionuose žaisdavom futbolą ir krepšinį. Dabar daugelis mokyklų stadionai yra atrestauruoti ir mokami. Jaunimas neturi kuom užsiimti ir daugelis pradeda vartoti alkoholį arba susideda su bloga kompanija.

Jeigu Jus stabdo mintis, kad sportuoti yra per brangu tada šis straipsnis skirtas būtent Jums. Sergej Maslobojev (tituluočiausias Lietuvos kovotojas), kad galėtų užsiimti koviniu sportu pardavė savo telefoną ir vasarą dirbo statybuose. Jis atkakliai siekė savo tikslo ir daug pasiekė.  Jums nebūtina pardavinėti savo telefonų, nes bėgimas ir gatvės gimnastika nieko nekainuoja, o jeigu gerai pasidomėjus savaitgaliais galima surasti ir nemokamų kikbokso užsiėmimų, dar nepamirškime, kad galite sportuoti ir namuose.  Visi patarimai bus naudingi planuojantiems, pradedantiems sportuoti, taip pat daugelis pratimų ir patarimų naudingi ir kovotojams. Taigi siūlau pradėti.

Bėgimas.

Kad pagerinti savo fizinę formą rekomenduoju jums bėgioti. Kad bėgioti daug investicijų nereikia. Mačiau treniruotės metu vaikiną kuris bėgiojo stadione su „kroksais“ iš Maxima parduotuvės. Nežinau ar jam buvo patogu, bet jis norėjo sportuoti ir jam tai netrukdė. Teko pasižiūrėti vieną reportažą per televiziją apie bėgimą. Po šio reportažo rimtai susimasčiau ar reikia bėgioti. Reportažo esmė, kad reikia investuoti į batus, bėgioti geriausia miškų takais (kenkia asfaltas, žolė ir t.t.), dar ji ragino bėgioti, bet pasakė, kad bėgimas tai labai didelis stresas organizmui, širdžiai, stuburui ir aplamai pries pradedant bėgioti gerai reikėtų pamastyti. Puikus motyvuojantis vaizdo reportažas :)

Kas svarbu prieš pradedant bėgioti? Siūlyčiau pradžiai 3-4 kartus per savaitę bėgiot iki tol kol padusti, nes per prievarta bėgdami kankinsite savo širdį. Prieš bėgdami padarykite lengvą apšilimą didžiausioms raumenų grupėms: šlaunies , sėdmenys, nugaros, krūtinės raumenys. Tai palengvina patį bėgimą.

Apšilimas prieš bėgimą:

žemiau pateiktas vaizdo įrašas rusų kalba

Vaizdo įrašas apie taisyklingą laikyseną. Kaip Bėgti Ilgas Distancijas Nežalojant Savęs: Bėgimo Technikos Pagrindai.

Sekantis vaizdo įrašas apie kvėpavimą ir apie mintis.

Vaizdo įrašas kaip taisyklingai bėgioti. Siūlau pasižiūrėti nuo 1,17 min, ten kalbama apie tai kur geriausia bėgioti.

Manau apie bėgimą pradžiai informacijos turėtu pakakti. Jeigu jums patiko bėgioti, žinau kad daugelyje Lietuvos miestų yra nemokami bėgimo klubai, kuriuose susitinka entuziastai bendraminčiai. Jums tereikia paieškoti internete.

Gatvės gimnastika (street workout).

Norite sustiprinti visas raumenų grupes? Tada Jums padės gatvės gimnastika. Jus sustiprėsite fiziškai ir užsiauginsite raumenų. Jums tereikia turnyko ir lygiagrečio.

Prieš pradedant treniruotę rekomenduoju apšilti taip Jūs sumažinsite tikimybę susitraumuoti. Kaip apšilti ir pradėti bėgioti Jūs jau matėte šiek tiek anksčiau.

Pirmas vaizdo įrašas nuo „Project  mayhem“ taip ir vadinasi Nuo ko pradėti gatvės gimnastiką? Šių vyrukų pristatinėti nereikia, nes Project mayhem yra geriausi Lietuvoje.

Presas

Šiek tiek trumpiau ir aiškiau apie bazinius pratimus aiškina ir parodo kitas Project mayhem narys. taip pat parodo kaip tai dayti praktiškai.

Pradžiai jums užteks. Jeigu norite tobulėti ir išmokti daryti taip

tada oficialų gatvės gimnastikos puslapį rasite čia, daugiau jų pamokų rasite oficialiame youtube kanale. Aikštelių Vilniuje sąrašą rasite čia.  Jeigu Jus ne iš Vilniaus, nenusiminkite, nes turnyką ir lygiagretį galite rasti prie kiekvienos mokyklos. Turnyką gali pakeisti ir stora medžio šaka. fantazijos dėka galite nesunkiai sugalvoti kas galėtu pakeisti turnyką ar lygegretį.

Bėgimas ir gatvės gimnastika gali būti naudinga kovotojams, nes propoguojant kovinį sportą reikia ištvermės, kvėpavimo ir jėgos.

Sekančiame straipsnyje skaitykite apie tai kur galima nemokamai pakilnoti svarmenys (kulturizmas) ir apie raumenų tempimą.